Sprookjeshuwelijk

Lieve beste majesteit, oud-koningin Beatrix,

U heeft het vast al gehoord en gezien, de 33 jarige Engelse prins Harry gaat trouwen met zijn Amerikaanse vriendin, de 36 jarige actrice Meghan Markle.

Achhhh wat romantisch hé majesteit. Meghan is zoals U weet een actrice uit de bekende advocatenserie Suits. Harry had Meghan onverwachts ten huwelijk gevraagd toen ze kip roosterden. Acchhhhh wat lieffff hé. Vorige maand zouden de twee op Buckingham Palace Harry’s aan oma, Queen Elizabeth, hebben gevraagd om met hun trouwplannen in te stemmen. Zij zal natuurlijk Yes hebben gezegd. Ook de ouders van Meghan vonden het geweldig om hun dochter een de zijde van Harry verder te gaan.

Majesteit dat word weer lekker zwijmelen bij de tv, als de bruiloft en de bruiloftgasten te zien zijn. U zult wel een uitnodiging krijgen…of Uw zoon en schoondochter. Ik vind het allemaal zo lekker gezellig romantisch, allemaal die leuke fleurige hoedjes, mantelpakjes in pastelkleuren, parasolletjes en kanten zakdoekjes waarmee de lady’s een traantje wegpinken als de prins zijn bruid kust…met toestemming natuurlijk.

Na de wedding met z’n allen aan de thee met bruidstaart en geglazuurde muffins.Muffins met een paars viooltje er op. Die viooltjes kan men opeten….maar ik zie ze toch liever in de bloempot dan op mijn muffin.

Ik ga mijn nachtpon aantrekken en slapen. Welterusten.

©missie M.


Doornroosje

Lieve beste majesteit, oud-koningin Beatrix,

Ga maar eerst even in een makkelijke stoel zitten met de beentjes op het voetenbankje. Met de bel voor de butler binnen handbereik. Want ik moet U iets vertellen.

Een Britse moeder wil dat het sprookje van Doornroosje niet meer op de school van haar zesjarige zoon word voorgelezen.Ze vind dat sprookje geen goed voorbeeld voor kinderen omdat Doornroosje slaapt als de prins haar wakker kust. Volgens de moeder maakt de prins zich schuldig aan seksueel misbruik want Doornroosje had geen toestemming gegeven.

De #MeToo discussie openden de ogen van de Britse moeder met de naam Sarah Hall. Beetje doorgeslagen reactie dus. Volgens deze moeder zijn er in andere sprookjes ook problemen. Ben wel benieuwd welke sprookjes en welke problemen in sprookjesland.

Ik denk diep na. Hans en Grietje zaten in de problemen maar dat had met een boze heks te maken. En Roodkapje had problemen met een boze wolf die zich had vermomd als haar oma toen Roodkapje haar oma ging opzoeken en koekjes mee nam voor oma. Oma lag in bed……maar oma was in tegenstelling tot Doornroosje wel wakker….maar eigenlijk was het de wolf die zich vermomd had als de oma. De wolf had namelijk oma al in zijn wolvenbuik zitten…Roodkapje vroeg verbaasd “oma wat heeft U grote ogen?” toen zei de vermomde wolf ‘dan kan ik je goed zien mijn kind’ maar oma wat heeft U grote oren? Dan kan ik je goed horen mijn kind. Maar oma wat heeft U een grote mond….en daar begon het probleem…de wolf had blijkbaar nog steeds honger en wou toen Roodkapje én de zelfgebakken koekjes opeten. …..Toch wel vreemd, erg vreemd. Ook als je de nachtpon en slaapmuts van oma herkend, zie je toch ook wel dat het gezicht van oma niet het gezicht van oma is…dan moet roodkapje toch eens langs de brillendokter of ze heeft ze oma wel al heeeel lang niet meer bezocht.

Maar dat probleem word niet bedoeld door de #Metoo-ers. Al die andere problemen in de andere sprookjes hebben allemaal te maken met ‘kussen zonder toestemming’.

Als ik het sprookje destijds goed heb begrepen was Doornroosje in slaap gevallen….zeg maar gerust in coma geraakt nadat ze zich had geprikt in de naald van het spinnewiel of rozendoorn. Ze sliep jarenlang. Gelukkig kwam de prins eindelijk voorbij en vond hij de slapende Doornroos tussen de verwilderde struiken. Niemand had haar wakker gekregen, de prins kuste haar en door de kus werd ze wakker……hoewel ik me nu afvraag…was het wel een kus of zal het een mond op mond beademing zijn geweest? Dat iemand in coma raakt na een prik is toch niet echt een goed voorbeeld van hoe het zou moeten gaan. Zat er een fout stofje op de doorn of prikpen? Was Doornroosje allergisch? Als hij haar niet had gekust dan lag ze nu nog steeds te slapen en was Doornroosje én het kasteel-van-Doornroosje helemaal onder de verwilderde rozenstruiken bedolven geraakt.

Ik ken verder geen kind dat bij dit sprookje een fout voorbeeld zag maar ben nu wel benieuwd in welke andere sprookjes de Britse moeder seksueel misbruik heeft gezien. In Sneeuwwitje? Is die niet ook gekust door een prins toen ze in een glazen kist lag, terwijl de zeven dwergen verdrietig om de kist zaten? Wel klagen over de kus van de prins….maar zul je zien dat er vast geen kwaad woord word gerept over de gemene stiefmoeder met haar spiegeltje spiegeltje aan de wand wie is het mooist van heel het land. En na het gesprek met de spiegel een giftige appel aan Sneeuwwitje gaf.

En dan was er nog dat sprookje met de kikker en die gouden bal….de kikker vroeg aan het meiske ‘kus me’, en toen hij een kus kreeg veranderde de kikker in een prins.

Het moet niet veel gekker meer worden hé Majesteit, voor U het in de gaten heeft moet U met alle prinsen onderduiken in Canada of elders waar niemand U kan vinden. Als ik U ergens mee van dienst kan zijn….een bus klem zetten of zo….dan hoor ik dat graag.

Ik ga nu ook slapen, mijn nachtpon heb ik al aan. Welterusten.Doei.

©missie M.

Prins Bernard jr.


 

 

 

Lieve beste majesteit, oud-koningin Beatrix,

Ik las dat prins Bernard jr, de zoon van Uw zus prinses Margriet, 349 woningen heeft in Amsterdam. Nou….eigenlijk heb ik zoveel getallen gezien dat ik het niet meer zeker weet. De prins zou drie keer meer woningen bezitten dan al gedacht. Het Parool had dit uitgezocht. Als privépersoon heeft de prins 102 adressen in Amsterdam op zijn naam staan. Dat zijn huizen en winkelpanden. Verder las ik:

Maar in de kerstboom van vennootschappen die hij bestuurt zijn nog veel meer vastgoedobjecten ondergebracht, blijkt uit onderzoek. In totaal heeft de prins, zakelijk en privé, 590 Nederlandse adressen in eigendom, waarvan 349 adressen in Amsterdam.

Majesteit, ziet U wat ik bedoel? 102 adressen…590 adressen….349 adressen….In ieder geval zijn dat een hele boel voordeuren.

Ik ga mijn nachtpon aantrekken en mijn schoen zetten, en wens U een fijne nachtrust in Uw hemelbed. Welterusten.

©missie M.

Hoofddoek bij de politie

Lieve beste majesteit, oud-koningin Beatrix én koning Willem-Alexander én premier Mark Rutte,

Ach ach ach ach, In Nederland wil men zwarte Piet afschaffen terwijl zwarte Piet in Iran beschermd is door de VN. ….zucht….Nog nauwelijks bekomen van de Pietendiscussie lees ik alweer de volgende discussie. De politie verbied agentes het dragen van de hoofddoek. Dát is prima want de politie hoort neutraal te zijn. Ik vind het helemaal best dat iemand een religie heeft. Maar Religie en Staat horen niet één te zijn. Maar vandaag…

Vandaag lees ik dat ‘Het College voor de rechten van de Mens’ met de politie in gesprek gaat om te praten of een agente toch die hoofddoek op haar uniform mag dragen ‘omdat de hoofddoek haar identiteit is……’U ziet nou niet mijn draaiende ogen…., het college vind een verbod discriminerend. Discriminerend? Zeggen ze dat ook als ik in een roze megamindypakje bij de politie wil met de woorden ‘dat pakje is mijn identiteit”. Of als de man met het groene vergiet op zijn hoofd, omdat hij in het ‘vliegende spaghettiemonster’ gelooft, bij de politie wil?

Wat is de hoofddoek? Een uiting van religie,een symbool van onderdrukking. Iemand schreef:De islamitische doctrine staat net zoals het nazisme recht tegenover het westers gelijkheidsbeginsel.

Duidelijk toch. Tijdens het opvangen van vluchtelingen op een noodlocatie in Limburg waren er vrouwelijke asielzoekers die weigerden geholpen te worden door Rode-kruismedewerksters-zonder-hoofddoek. Terwijl in ons land iedereen gelijk is werden deze hulpverleners afgeserveerd alsof ze slecht waren. Men gaat nou toch niet mee werken aan deze discriminatie van westerse vrouwen hoop ik.

ZUCHTTTTTT….er word duidelijk groot onderscheid gemaakt…en dan vind “Het College van de rechten van de Mens’ het discriminerends als de politie neutraal wil zijn?

Pak die mensen in dat college maar snel dat getuigschrift of dat diploma af.

Want wat zegt de kledinglijn van de islam over de vrouw met hoofddoek?: de eerste reden is zodat de moslimvrouwen herkend worden. De tweede reden die Allah geeft, is zodat de vrouw niet lastig gevallen wordt.

Alsof anders-gelovigen en niet-gelovige vrouwen wél lastig gevallen mogen worden. FOEI.

Ik lees ook in die voorschriften: …om de vrouw een hogere status te geven. De vrouw wordt op deze manier geëerd en gerespecteerd om wie zij is

Hogere status? Dan wie? Iedereen hoort gelijk behandelt te worden, iedereen hoort gerespecteerd te worden om wie men is ongeacht welke kleding men draag, ongeacht geloof, afkomst, geslacht, sekse, cultuur, arm of rijk, enz.enz.enz. Dan die bla bla over de Zodra een man een bedekte vrouw ziet, weet hij dat zij niet geïnteresseerd is in een “leuke tijd”.

Ook hier weer, de moslimman moet beseffen dat ook een westerse vrouw geen leuke-tijd-speeltje is. De westerse vrouw is een sterke dappere vrouw die ook respect verdient om wie zij is.

Punt 6: De kleding mag niet lijken op de kleding van de ongelovige of afgedwaalde mensen…..

Wat is er mis met de kleding van nette anders-gelovigen of ongelovigen? Waarom wil men persé niet op hen lijken?

Als de politie hier aan mee gaat doen dan maken ze onderscheid tussen westerse vrouwen en moslimvrouwen. En dat mag niet.

Ik ben ook gelovig en mijn God (die hoogstwaarschijnlijk dezelfde is, want er is maar één God) heeft geen kledingvoorschriften aan mij doorgegeven. Als iemand al door geeft wat ik moet dragen dan is het niet God. Diegene die mijn salaris betaald bepaalt mijn kledingvoorschriften.

Als mijn baas zegt ‘hier is je witte pakje, je mag geen petje of hoofdbekleding dragen, geen sieraden, geen nagellak, en geen hakkenschoenen, en daar staat de desinfectie om je handen te wassen’ dan is het mijn baas die mijn kledingvoorschriften doorgeeft, en ik word er geen beter of slechter mens door.

Wie je bent bepaald je karakter, je aard, datgene wat er in je hart en hoofd zit, niet datgene wat losjes op je hoofd ligt.
Als je denkt dat je een hogere status hebt, alleen gerespecteerd mag worden met een bepaald kledingstuk op je hoofd, dan ben je een ingebeelde kwast, niks meer en niks minder.

Ik ben boos. Doei.

ps. Hopelijk is de volgende intocht weer in Friesland. Hoeveel bussen moeten nog tot stilstand gebracht worden eer een belletje gaat rinkelen?

©missie M.

_______________________________________________________________________
Dit staat op:Bekeerlingen.n

De richtlijnen omtrent kleding binnen de islam.

De islam kent geen standaard klederdracht. Wel kent het voorschriften waaraan de kleding van een moslim dient te voldoen.

In dit stuk zullen we het gaan hebben over kledingvoorschriften. De islam kent namelijk kledingvoorschriften voor mannen en vrouwen. Onderling verschillen deze voorschriften slechts op enkele gebieden. In deze tekst is kort weergegeven wat de islam over dit onderwerp zegt om twijfels en onduidelijkheden hierover weg te nemen.

Laten we voordat we daar naar gaan kijken, eerst even kijken naar de reden dat moslims bepaalde kleding dragen. Die reden is erg simpel; Allah heeft ons verteld om ons zo te kleden. Zo vinden we terug in de Koran dat Allah de gelovige vrouwen aanspreekt zeggende dat zij:

… hun sieraad niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is. En zij moeten hun sluiers over hun boezems dragen…
Koran, hoofdstuk 24:31

De reden dat moslimvrouwen lange kleding en hoofddoeken dragen is dus omdat Allah het heeft voorgeschreven. Dan nog kan een persoon zich afvragen wat het nut ervan is. Waarom zouden vrouwen zich zo moeten bedekken? Het antwoord op deze vraag is ook in de Koran te vinden. Zo zegt Allah:

O profeet, zeg tot jouw echtgenotes en tot jouw dochters en tot de vrouwen van de gelovigen dat zij hun overkleden (Djilbâb) over zich heen laten hangen. Op die manier is het gemakkelijker om hen te herkennen en worden zijn niet lastig gevallen
Koran, hoofdstuk 33:59

Hier zien we dus waarom het voor de vrouw is voorgeschreven om hun hoofd en lichaam te bedekken. Allah geeft hiervoor twee redenen: de eerste reden is zodat de moslimvrouwen herkend worden. De tweede reden die Allah geeft, is zodat de vrouw niet lastig gevallen wordt.

Het eerste punt, herkenning, is precies wat we zien in deze maatschappij. Het maakt niet uit of het een Nederlandse, Marokkaanse, Somalische of Pakistaanse moslimvrouw is. Als een moslimvrouw zichzelf bedekt, wordt zij ook als een moslimvrouw herkend. Iedereen die een vrouw met hoofddoek en lange kledij ziet, weet dat het een moslimvrouw is.

Het tweede punt is om niet lastig gevallen te worden. Want, zodra een vrouw zichzelf bedekt dwingt ze respect af in haar omgeving en vooral bij mannen. Zodra een man een bedekte vrouw ziet, weet hij dat zij niet geïnteresseerd is in een “leuke tijd”. Hij weet dat dit echt een vrouw is; een vrouw om mee te trouwen en niet om een dagje of week mee door te brengen. Zo zou een man die uit is op een kort pleziertje, nooit op een vrouw afstappen die zichzelf bedekt heeft zoals de islam dat voorschrijft.

Bedekking is dus iets wat door Allah is voorgeschreven om de vrouw een hogere status te geven. De vrouw wordt op deze manier geëerd en gerespecteerd om wie zij is, wat zij kan, om haar kwaliteiten en inhoud en niet om haar uiterlijke schoonheid. Het is ook een vorm van nederigheid en bescheidenheid dat je jouw lichaam bedekt. Zo zie je de nederigheid die de islam voorschrijft aan de moslims ook terug in hun kleding.

Maar hoe zit het dan met de moslimmannen? Zij dragen toch ook vaak lange gewaden en daarnaast laten ze ook nog hun baard groeien. Ook voor de moslimmannen geldt dat zij hun lichaam zoveel mogelijk moeten bedekken. Het is voor de moslimman, net zo goed als voor de moslimvrouw, een teken van nederigheid en bescheidenheid. De moslimman volgt de profeet Mohammed, vrede en zegeningen zij met hem, in de manier waarop de profeet zichzelf kleedde. De moslimvrouw volgt de vrouwen van de profeet in de manier waarop zij zich kleedden.

Dat betekent overigens niet dat het voor een man of vrouw verplicht is om zich te kleden in traditionele Arabische kleding. De moslimman en moslimvrouw zijn namelijk vrij om te kiezen wat voor kleding ze dragen zolang ze daarmee maar voldoen aan de richtlijnen die vanuit de islam zijn voorgeschreven.

Hieronder een kort overzicht van de eisen die aan de kleding van een moslim worden gesteld:

1 De kleding van de vrouw bedekt het volledige lichaam, behalve gezicht en handen. Dat van de man bedekt minimaal het gebied van de navel tot en met de knie. Hier is dus een verschil tussen man en vrouw, de reden hiervan is onder andere uiteraard dat het lichaam van de vrouw anders is dan het lichaam van de man. Hieronder valt dus ook het dragen van de hijaab, wat door de vrouw gedaan dient te worden.
2 De kleding van de vrouw dient niet overmatig versiert te zijn met allerlei prints, felle kleuren etc. De kleding van zowel de man als de vrouw dient geen afbeeldingen van levende wezens en dergelijke te hebben. Dit is onder andere omdat men gepaste kleding dient te dragen die geen overdreven aandacht op zich vestigt. Vestigt de hijaab dan geen aandacht op zich? Jawel, maar het bedekken van het lichaam gaat daarbij voor op het vermijden van aandacht.
3 De kleding dient niet doorzichtig te zijn. Een belangrijk doel van het dragen van kleding is het bedekken/verbergen van het lichaam, wanneer de kleding doorzichtig is, is dit doel niet behaald.
4 De kleding hoort wijd te zijn en mag de lichaamsvormen niet zichtbaar laten. Hiervoor geldt hetzelfde als bij het voorgaande punt, het verbergen is niet van toepassing in een dergelijk geval, men ziet immers alles van het lichaam, ondanks dat men de huid niet ziet.
5 De kleding van de man mag niet lijken op vrouwenkleding en andersom.
6 De kleding mag niet lijken op de kleding van ongelovige of afgedwaalde mensen; hiermee doelende op kleding waarmee zij zich kenmerken. Zoals dat de moslimman een keppeltje zou dragen om maar een voorbeeld te noemen.
7 De kleding van de vrouw mag niet geparfumeerd zijn (buitenshuis). Dit vanwege onder andere hetgeen wat de geur van de vrouw teweegbrengt bij de man, waardoor dit slechts is toegestaan wanneer de vrouw zich binnenshuis bevindt met haar man of mannelijke familieleden met wie zij niet kan trouwen (zoals haar vader en broer).

__________________________________________________________________________

 

AD

Iraanse ‘Zwarte Piet’ wordt wél beschermd door de VN

Niet alleen Nederland kent een Zwarte Piet. Ook in het Midden-Oosten verschijnt een soortgelijk figuur één keer per jaar in de straten. De VN heeft deze Hajji Firuz al uitgeroepen tot een beschermde traditie. Nederland is in alle staten na het pleidooi van VN-rapporteur professor Verene Shepherd om het sinterklaasfeest af te schaffen.

Bewerkt door: redactie 23-10-13, 07:55 Laatste update: 19-02-16, 09:42 Bron: Algemeen Dagblad, de Volkskrant

Als mensen zich zouden verdiepen in het Sinterklaasfeest, zouden ze zien dat het niet racistisch is. Het is een feest voor iedereen. In die traditie past geen racisme

VVD-kamerlid Arno Rutte

Firuz speelt vooral in Iran een grote rol tijdens de viering van het nieuwe jaar volgens de Perzische Kalender, rond 20 maart. De zwartgeschminkte figuur met felrode lippen is gehuld in rode kleren. Hij speelt tamboerijn en zingt voor kinderen en hun ouders. Er zijn enkele verklaringen voor Hajji Firuz. Een verklaring luidt dat de figuur stamt uit de tijd dat zwarte slaven door de steden trokken om te zingen voor de bevolking. In 2009 werd het feest vermeld op de Lijst van Meesterwerken van het Orale en Immateriële Erfgoed van de Mensheid. In 2010 werd de feestdag ook erkend door de VN. Daarmee wordt hij beschermd door de VN.

De Zwarte Pietenkwestie heeft ook de aandacht getrokken van de buitenlandse media. ‘Zonder meer racistisch,’ aldus een blog van de Amerikaanse krant The Washington Post.

Pietitie
Nederland was gisteren volledig in de ban van het mogelijke sinterklaasverbod. Een ‘pietitie’ op Facebook voor behoud van de pieterbaas scoorde binnen enkele uren bijna tachtigduizend steunbetuigingen. Inmiddels hebben meer dan een half miljoen mensen de pagina ‘geliked’. Op Facebook gaat een uitnodiging rond voor een Stille Zwarte Pieten tocht op 30 november op Rotterdam Centraal. Volgens deskundigen ‘explodeerde’ Twitter gisteren wegens de uitlatingen van Verene Shepherd van de Verenigde Naties. Het oer-Hollandse kinderfeest is volgens haar doortrokken van de discriminerende elementen die verwijzen naar de slavernij.

Negerknaap
Kunsthistoricus Elmer Kolfin twijfelt er volgens de Volkskrant niet aan: Zwarte Piet is terug te voeren op zwarte pages, kindslaven die in de 17e eeuw werden gehouden door welgestelden. De universitair docent kunstgeschiedenis baseert die conclusie op werk
van 17e eeuwse schilders als Eglon van der Neer en Michiel van Musscher. In de krant wijst Kolfin op de overeenkomsten tussen de kleding van de zogeheten Morenpages en het Pietenpak. ‘Pofbroek, maillot, vaak ook een molensteenkraag, het is hetzelfde.’ Vanwege die herkomst van de figuur van Zwarte Piet valt volgens de kunsthistoricus niet aan de conclusie te ontkomen dat hij een andere vorm moet krijgen.

Metamorfose
Het overgrote deel van Nederland denkt daar toch anders over. De opmerkingen van de VN-onderzoeker veroorzaakten gisteren een eruptie van nationale verontwaardiging. Kom je aan Piet, dan kom je aan ons, leek Nederland als één man op Twitter en Facebook te zeggen. Ruim 90 procent van de Nederlanders piekert niet over het veranderen van het uiterlijk van Zwarte Piet, meldde Peil.nl gisteren. Alleen Amsterdammers (35 procent) en GroenLinksstemmers (47 procent) zien wel wat in een metamorfose van het knechtje van de Sint.

Politieke reacties
De Tweede Kamer wil Shepherd nog deze week ter verantwoording roepen.’Dit is waanzin! Je kunt best een discussie voeren over racisme, maar zó vooruitlopen op een onderzoek en dan dit al roepen kan echt niet,’ zegt CDA-Kamerlid Madeleine van Toorenburg.

‘Dit is een misser, heel jammer,’ meent VVD-Kamerlid Arno Rutte. ‘Als mensen zich zouden verdiepen in het Sinterklaasfeest, zouden ze zien dat het niet racistisch is. Het is een feest voor iedereen. In die traditie past geen racisme.’

Toch is er in Den Haag ook wel begrip. ‘Als mensen Zwarte Piet stigmatiserend vinden, is onderzoek goed. Je kan pieten voortaan ook blauw, geel of groen maken. Dat vinden kinderen ook goed. Laten we hier als volwassenen uitkomen,’ zegt D66-Kamerlid Vera Bergkamp.

Lees meer over de Zwarte-Pietendiscussie in het AD van vandaag.

 

Sint is weer in het land

Lieve beste Majesteit,

Sinds gisteren is Sinterklaas en zijn Pieten weer in het land. Gezellig hé. Hoewel…het was altijd heel gezellig maar de laatste jaren menen sommige mensen daar iets racistisch in te zien. En gaan dan erger te keer dan nodig is. Als iemand zich gaat vergelijken met een personage uit een kinderfeest dan neem ik die niet meer serieus.

Twee jaar geleden waren er anti-Piet-demonstranten waar zelfs de ME voor moest uitrukken. Kleine kinderen en hun ouders werden aangevallen en uitgejoelt terwijl de kindjes juist van sint en Piet houden. De antie’s vonden dat de kleine kinderen maar vroeg moesten leren dat dit kinderfeest racistisch is. Hoe ziekelijk is men om zo tekeer te gaan tegen onschuldige kleine kindjes. Vorig jaar waren er plaatsen waar demonstranten mochten staan om te protesteren, maar gelukkig waren er grote kerels in zwarte leren jasjes die net voor hen gingen staan toen Sint en Piet langs reden.

Maar gisteren…gisteren was alles anders. Het was een prachtige intocht. Iedereen was vrolijk. De kinderen gaven sint en de pieten kleurige gerbera’s. Alles was mooi en vredig.

Maarrrrr… het bleek dat inwoners zelf actie hadden ondernomen. Ze hadden op de snelweg de drie bussen met de schreeuwerds klem gereden zodat zij geen oorlogje konden gaan voeren op hun ‘verpest- en onruststrooireisje-naar-Friesland’. Ik ken de snelwegen in Friesland niet, maar iedereen moet altijd goed opletten als men op weg is. Er zijn wel eens vrachtwagenchauffeurs of boeren geweest die met hun wagens of tractors een protestactie hielden op de snelweg. Misschien was het niet zo verantwoord, maar gelukkig is het goed afgelopen. In ieder geval werden de demonstranten onder politiebegeleiding terug gestuurd naar de randstad. Einde van hun ” verkeerde-schoolreisje”.

Ik vind het hééél mooi dat inwoners zelf actie ondernamen. En dat het hun ook nog is gelukt vind ik kei-mooi. Daarmee wil ik niks zeggen over de actie-zelf.

Overal word maar alles gepikt en geslikt want niemand wil beschuldigd worden van racisme of discriminatie. Maar als meneer wil dat mevrouw een zwarte sluier of gewaad over haar hoofd trekt (zo onmenselijk en denigrerend), dan zie je geen roeptoeters, want dan zegt men ‘dan is zij een parel, dat is hun cultuur, hun religie, daar moeten we respect voor hebben’. Eigenlijk word gezegd dat niet iedereen gelijk is, en we vinden het oké omdat we er niks van mogen vinden. In feite neemt ongelijkheid en onderdrukking daarmee steeds meer toe in ons landje.

*Toen Theo van Gogh werd vermoord werd gezegd dat hij dan maar geen grote mond moest hebben,

*Word een grensrechter doodgetrapt, (https://youtu.be/OVH0aU95cew )dan zeggen de kinderen op het Huygens college, dat hij dat wel verdiend had omdat hij iets had gezegd tegen één jongen. ( https://youtu.be/GML3wGkmgXI )

*Doet Ebru haar zegje word ze bedreigd en haar huis word beklad want dan moet ze haar mond maar houden,

*Zegt Wilders weer eens wat onaardigs, dan kan hij een bodygaurd extra in dienst nemen. Hij is al jaren zijn leven niet meer zeker…want dan moet hij zijn mond maar houden.

* Ayaan Hirchie en Salmon Rushdie, beide gevlucht en ondergedoken, want dan hadden hun mond maar moeten houden?

*Duizenden vluchtelingen vangen we op uit landen waar religie vaak de oorzaak van oorlog is.

Maar als de bevolking van Friesland opkomt voor haar cultuur, haar religie, haar kinderen en haar kinderfeest, dan is men in eens bezorgd om het welzijn van een bus vol schreeuwende anti-Pieters die oorlogje komen voeren met kleine kinderen en hun ouders? Oh neeee, die bus met schreeuwers had een krasje of deukje kunnen oplopen. poehee.

Welterusten.

©missie M.

Pausmobiel

Lieve beste majesteit, oud-koningin Beatrix,
Eergisteren had ik het er al even over.
Paus Franciscus heeft een flink cadeau gekregen van de Italiaanse sportautofabriek Lamborghini. Een dikke Lamborghini sportwagen van het speciale model Hurucan. De auto kan sneller dan 300 kilometer per uur. En is nog wel in de pauskleuren, gebroken-wit met gouden bies.
In plaats van de nieuwe pausmobiel te gebruiken wil de paus de auto op de veiling verkopen voor goede doelen. Onder meer helpen om Iraakse christenen in ballingschap terug te laten keren naar hun thuisland. De managers van de autofabriek waren bij de overdracht toen de paus met een stift zijn handtekening op de witte motorkap schreef. De auto heeft een waarde van 262.000 euro. Die handtekening maakt de Lamborghini vast nog duurder.
Wat een schat van een paus hé majesteit.
Welterusten.
©missie M.

 

 


 

Salvador Mundi

Lieve beste majesteit,

U heeft het schilderij vast al gezien. Misschien wel van dichtbij. Het schilderij Salvador Mundi van Leonardo Da Vinci. Vertaald: ‘De Verlosser van de wereld’. Dat schilderij is gisteren bij Christies geveild voor…hou U vast…voor 450 miljoen dollar of te wel 382 miljoen euro.

Een Russische verzamelaar liet het veilen omdat hij een paar miljard moet betalen voor een echtscheiding. Een paar miljard voor een scheiding?

Men verwachte wel een recordbedrag voor het schilderij omdat het exclusieve kunst is, omdat er veel rijken zijn, en weinig aanbod waar ze zich mee kunnen onderscheiden, stond in de krant.

Majesteit, Als U het snapt dan mag U me uitleg geven want ik snap het maar niet. Het is niet echt een mooi schilderij vind ik. Het lijkt wel een Jezus-achtige Mona Lisa, en er zijn nog steeds twijfels over de echtheid. Het schilderij werd tien jaren geleden voor 8000 euro verkocht. En dat vind ik al een flink bedrag. Deze Rus heeft dan wel flink winst gemaakt met het schilderij, dat vind ik dan ook weer een kunst.

Wat kun je allemaal kopen voor 450 miljoen? *Men zou de pausmobiel met gesigneerde motorkap kunnen kopen voor 262.000 euro met een volle tank benzine, vier winterbanden, plus een dure autoverzekering, en nog een hoop geld overhouden. *Afgelopen zomer bood de hoogste bieder 1,7 miljoen euro voor paleis Soestdijk:Het grote Paleis, het landgoed met prachtige vijver, en de bijgebouwen. En dat allemaal voor maar 1,7 miljoen. Dat vond ik weer veel te goedkoop ook al moest het een en ander opgeknapt worden, hier en daar een behangetje, een mooi vloertje, gordijntjes en een paar blikken verf. Het is nog altijd het paleis waar U als kind heeft gewoond.

Als de toiletpot waar John Lennon van 1969 tot 1972 zijn boodschap op ‘verzorgde’ 11.550 euro kan opbrengen, dan kan een paleis dat vol staat met koninklijke toiletpotten alleen al aan toiletpotten een mega bedrag opleveren. En dan heb ik het niet eens over de badkuipen.

Als ik mocht kiezen tussen een exclusief schilderij of een mega groot paleis met landgoed en bijgebouwen dan hoefde ik daar geen seconde over na te denken. Daar zijn we het toch over eens hoop ik. Dan ga ik nu mijn nachtpon aantrekken en mijn tanden poetsen. Welterusten.

©missie M.

ps. Op 8 dec. las ik dat het Salvador Mundi van Leonardi da Vinci komt te hangen in het spiksplinternieuwe  Louvre Abu Dhabi. Volgens The New York Times is de koper een Saoedische prins.

Pieter van Vollenhoven

Lieve beste majesteit, prinses Beatrix,

Ik hoor het al twaalf uur slaan maar wil U nog snel even schrijven voor ik ga slapen, want ik had vandaag gelezen dat Uw 78 jarige schoonbroer Pieter van Vollenhoven opnieuw een melanoom heeft. Het kwaadaardige weefsel word binnenkort verwijderd in het Antoni van Leeuwenhoek ziekenhuis in Amsterdam stond in de krant. Hij is al vijf keer sinds 2001 behandeld voor huidkanker. Gelukkig dat ze er steeds op tijd bij zijn geweest.

Uw zus prinses Margriet en Pieter zouden vandaag vrijdag 17 november het Peter Stuyvesantbal in het Plaza hotel in New york bezoeken, maar dat hebben ze afgezegd. Begrijpelijk.

Wilt U Pieter veel beterschap en sterkte willen wensen?

Welterusten.

©missie M.

Oost en West

Lieve beste majesteit,oud-koningin Beatrix,

In onze krant stond dat de Belgen boos zijn op Mark Rutte omdat hij bij de verdediging van de afschaffing van de dividendbelasting had gezegd  ’dat Nederland anders België achterna gaat ‘. Nu zouden de Belgen gepikeerd zijn. Logisch, België doet het toch helemaal niet zo slecht?!

Soms zijn niet veel woorden nodig om een grote groep te beledigen.

Heeft U zaterdag de column gelezen van Hakan Külcü? De in Maastricht geboren Hakan schreef dat de moderne westerse mens in hem botste met de traditioneel oosterse mens nadat hij drie meisjes in de trein had gezien en gehoord, waarvan ééntje had gezegd: “Als je 16 bent en je hebt nog geen seks gehad dan ben je écht een loser”. Hakan schatte de drie achttien jaar. Ik kan die jonge meisjes moeilijk op leeftijd schatten. Misschien waren ze pas 14 jaar en hebben ze nog veel wijze lessen nodig. Wel ben ik er van overtuigd dat dit meisje dat niet zou zeggen als haar familie in de buurt zou zijn. Ik kan ook heel goed begrijpen dat men zich ontzettend stoort aan zo’n domme puberpraat. Was het grootspraak? Ik denk dat er veel mensen zullen rondlopen die niet voor de twintigste verjaardag seks hadden, en daar is helemaal niks mis mee. Of met 16 seks en veertig jaar later nog steeds samen.

Maar Hakan koppelt zulke domme uitspraak meteen aan alle westerse vrouwen. Hij heeft het over zijn cultuur. Hij noemt Ebru Umar zelfs als een ‘soort’. Letterlijk schrijft hij:

“Als een soort Ebru Umar kan de moderne mens zijn karaktertrek van onbeschoftheid en onbeschaamdheid tot handelsmerk verheffen en met een verwijzing naar de meningsvrijheid doen voorkomen als iets verhevens. Om eer en eergevoel geeft de moderne mens weinig”.

Het betekend niet dat alle westerse meisjes en vrouwen dit zeggen, denken of doen. Maar dit meisje had wel de vrijheid dit te zeggen of te denken zonder neergeknald te worden. Zonder verstoten te worden als ze op haar 12, 13, 14 of 15 jaar nee zou zeggen als ‘de gemeenschap’ haar zou willen uithuwelijken aan een neef of oude man die ze nog nooit heeft gezien. Hakan heeft het over ‘hechte gemeenschappen’, maar als een jong meisje onder druk van de hele gemeenschap gedwongen word om te trouwen met een vreemde dan zou ik niet bij die gemeenschap willen horen. Over hij het wil hebben over ‘onbeschoftheid-als-handelsmerk’ dan hoeven we de beelden van de treiterflogger maar terug te kijken. Over onbeschaamdheid kunnen we ook een weekend krant met extra bijlage vullen. Hoe bv de handen van zijn ‘broeders’ jonge meisjes en zelfs kinderen betastten tijdens de Sylvesternacht in Keulen.

Om eer en eergevoel geeft de moderne mens weinig?? Dat eergevoel bij de ‘moderne’(westerse) mens zit in het hart en staat heel hoog aangeschreven. Zodra ze voor hun eergevoel opkomen (vooral ná de Sylvesternacht) word de racismekaart getrokken.

De griet in de trein heeft de vrijheid iets doms te zeggen zonder vermoord te worden onder het mom van eerwraak. Bij het woord eerwraak moet ik denken aan dat gezin in Duitsland. Waarvan de moeder en vader  laaiend en overstuur de rechtbank uitstormden omdat de rechter hun zoon een straf had oplegt omdat hij zijn zus had vermoord. Vermoord omdat die zus als een Duits meisje wou leven. Er was totaal geen compassie met die vermoorde dochter.(zie het youtubefilmpje onder dit blog)

Hakan spreekt in zijn column zijn ‘oosterse zusters’ toe met de woorden: Omarm beslist de Nederlandse taal en vrijheid, maar integreer dus ook niet te ver door. Integratie en emancipatie betekenen namelijk ook het uit elkaar vallen van hechte gemeenschappen en het verslappen van zedelijke idealen. Aan al mijn zusters deel ik ten slotte mee dat zij geen losers zijn.

Die laatste regel vind ik mooi gezegd. Niemand hoeft zich een loser te voelen omdat één domme griet dat uitblaat, egaal of ze oosters is of westers. Ook ‘een soort Ebru Umar’ niet. Liever zag ik ook dat jonge meisjes niet zo snel en niet zo vroeg met seks zouden beginnen. Net zoals ik jaren geleden ook vond dat jongeren niet zo vroeg met alcohol moesten beginnen. Ik ben blij dat er een leeftijdsgrens is gekomen.

Hakan eindigt zijn column:

Het hogere ideaal van het temperen van de seksuele lusten tot aan het huwelijk is iets edels. Jouw man zal jou er vanuit zijn diepste diepte eeuwig voor bewonderen.

Jouw man? Vanuit zijn diepste diepte? Waar is de vrouw in dit verhaal? Mag zij ook haar man vanuit haar diepste diepte bewonderen omdat hij geen seks buiten de deur heeft voor het huwelijk? Of tijdens het huwelijk. Moet alleen de vrouw een parel zijn naast een mossel?

Toen ik op school zat had een zestien jarig klasgenootje een vriend die afkomstig was uit Marokko. Hij was naar Nederland gekomen voor werk. Ze was dolverliefd en hoopte dat hij de ware was. Maar toen hoorde ze dat hij al jong getrouwd was en niet kon scheiden. Zijn vrouw en familie woonden nog in Marokko. Hij vond het geen probleem dat hij een vrouw én vriendinnetje had. Maar klasgenootje had teveel eer om daar in mee te gaan. Een ander meisje had een vriend met de naam Mustafa. Die bleek ook getrouwd. Zij was verstandig genoeg om hem de bons te geven voordat ook zij thuis op de bank kon blijven zitten wachten op ‘meneer’. Natuurlijk is niet iedereen zo, net zoals niet iedere jonge griet hetzelfde in de trein roept.

De column met de titel ‘Integreer niet te ver door’ dus. Zou deze column geschreven zijn door ene Wilders, en dit vergelijk maken maar dan andersom, dan zou hij zijn leven nog-meer-onzeker zijn. Dan kon hij nog meer bodygaurds in dienst nemen.

Hakan houd zijn oosterse zusters hoog. Mooi. Maar in de tijd dat ik hyves had zaten oosterse zusters ook gewoon op hyves.  Met hoofddoek, knalrode lippen, zwaar opgemaakte ogen, en onder de foto de woorden dat mannen niet hoefden te reageren. Ze kreeg complimenten van haar kennissen. Het kwam allemaal provocerend over. Alsof ze begeerlijk was, en dat mannen alleen maar aan dat ene denken bij het zien van knalrode lippen met hoofddoek. Zij was in haar hoofd misschien meer of net zoveel met seks bezig dan die drie jonge grieten in de trein.

Majesteit, wat vind U van dat artikel? Hakan heeft wel een punt. Ik vind dat scholen niet alleen seksuele voorlichting moeten geven, maar hen vooral ook leert dat seks mag, maar nog langggggg niet hoeft. Dat ze elkaar eens eerst goed moeten leren kennen.

Hopelijk spreekt Hakan zijn ‘oosterse broeders’ flink toe en geeft hen lessen over respect en eer.

Welterusten.

©missie M.

 

 

____________________________________________________________________

https://youtu.be/Fh0X6Fnozpo  Europese importbruiden

https://youtu.be/b1Q03osvujc Eerwraak in Duitsland.

https://youtu.be/y7_59LzdmW4 Weltjournal. Die Kölner Sylvesternacht

https://youtu.be/sK8-r1btrOU Doku: Die Horror-Silvesternacht in Deutschland 2015/16 (massa aangiften, geen daders vastgehouden)

https://youtu.be/_StXbxu7krA  Köln Silvester – Ein Zeuge erzählt! (net geklede westerse meisjes (jeans en lange winterjas) werden bedreigd en zochten bescherming bij de beveiliger, zelfs de beveiliger werd bedreigd) Grote respectloosheid!!

https://youtu.be/QbQ_48KhCjE Fakten über “Köln”

https://youtu.be/i0KaY7q4xoY Afschuwelijk. Afschuwelijk. Respect is ver te zoeken.

St. Maartensfeest

Lieve beste majesteit, oud-koningin Beatrix,

Gisteren was het de elfde van de elfde, het carnavalsseizoen is begonnen.

Maar gisteren was het ook Sint Maarten. Gek genoeg heb ik er dit jaar niets van gemerkt. Dat kan ook komen omdat ik het zo koud vond en op tijd binnen was. Daardoor zag ik geen kinderen met uitgeholde pompoen, uitgeholde suikerbiet, of gewone lantaarns die samen met hun ouders in het donker naar het grote Sint Maartensvuur trokken. Daar waar dan een Sint-Maarten-look-a-like op een paard rond de brandstapel rijd terwijl de kinderen met hun ouders liedjes zingen. En na afloop alle kinderen een appel krijgen. Of het nog steeds een appel is weet ik niet.

Wat weten we van Sint Maarten? Hij was geliefd bij armen en had veel volgelingen. Toen er in de stad Tours een bisschop werd gezocht hoopten zijn volgelingen dat St.Maarten bisschop zou worden maar anderen bisschoppen vonden dat St.Maarten slordig gekleed ging en zich niet goed waste. Ook zou Maarten een hekel hebben gehad aan tanden poetsen, maar of dat echt waar is weet ik niet. Boeit ook niet. Ik merk er anno-nu niks van al zou hij zich een heel jaar niet gewassen hebben, zolang hij maar niet zwart genoemd werd, anders was het St.Maartensfeest anno-nu allang het middelpunt van heftige discussies geweest. Dan telt de goede daad waar hij beroemd mee werd, (toen hij een arme in de kou de helft van zijn mantel gaf), niet echt meer mee voor anti-Pieten-volk.

Vandaag was het echt herfstweer. Ik ga mijn nachtpon aantrekken want ik ben hartstikke moe.

Welterusten.

©missie M.